Barrierer og muligheder
Indvandrere og flygtninge

Barrierer og muligheder

Redaktionel dato: 18. marts 2020
Undersøgelsen ser specifikt på hver af de tre niveauer i inklusion af indvandrere og flygtninge i folkeoplysende aktiviteter.

Undersøgelsen ser specifikt på hver af de tre niveauer i inklusion af indvandrere og flygtninge i folkeoplysende aktiviteter.

DFS har gennemført en undersøgelse, der identificerer barrierer og muligheder for inklusion af flygtninge og indvandrere i folkeoplysning.

Undersøgelsen identificerer udfordringerne og præsenterer gode erfaringer med at rekruttere og inkludere flygtninge og indvandrere i folkeoplysning.

Undersøgelsen arbejder specifikt på med tre forskellige niveauer i inklusionen:

  • Hvordan skaber vi kontakt mellem folkeoplysende organisationer og indvandrere og flygtninge?
  • Hvordan motiverer og overbeviser vi bedst målgruppen til at deltage i de folkeoplysende aktiviteter?
  • Hvordan involverer vi indvandrere og flygtninge i tilrettelæggelsen og undervisningsopgaven?

Inklusion af flygtninge og indvandrere

 Inklusion af flygtninge og indvandrere
Celia Skaarup
Kontakt

Celia Skaarup

Analysekonsulent

Hovedopgaver: Analyse og dokumentation

Email: csk@dfs.dk

Telefon: 33260372